Πρόγραμμα Παιδαγωγικού Συμποσίου

Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2018

Λεόντειος Σχολή Αθηνών

17:00 – 21:00

17:00 Προσέλευση

 

17:30 Έναρξη εργασιών Παιδαγωγικού Συμποσίου – Χαιρετισμοί

 

17:45 – 18:45 Εισήγηση με θέμα: «Η Μαριανή Παιδαγωγική και η εξέλιξή της». Ομιλητής: Αδ. Lluis Serra Llansana, Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής της Καταλονίας.

 

18:45 – 19:15 Διάλειμμα

 

19:15 – 20.30 Συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με θέμα: «Η Χριστιανική Παιδαγωγική: Πραγματικότητα, προοπτικές, προκλήσεις για το μέλλον». Συμμετέχοντες:

• Αρχιεπίσκοπος των Καθολικών Αθηνών, κ.κ. Σεβαστιανός

• Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος, κ.κ. Γαβριήλ

• Μάριος Μπέγζος, Προκοσμήτορας Θεολογικής Σχολής ΕΚΠΑ

•Ευάγγελος Πρωτοπαπαδάκης, Επίκουρος Καθηγητής Εφαρμοσμένης Ηθικής ΦΠΨ

 

20.30 – 21.00 Μουσικό δρώμενο: Vois sur ton chemin gamins oubliés...


Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2018

Λεόντειος Σχολή Νέας Σμύρνης

08:45 – 13:30

08:45 Προσέλευση

 

09:15 Έναρξη εργασιών Παιδαγωγικού Συμποσίου

 

09:30 – 11:00 Παράλληλα εργαστήρια (ateliers):

(Απαιτείται ΕΓΓΡΑΦΗ στο εργαστήριο της επιλογής σας. Περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων. )

Εργαστήριο 1:«Λασαλιανή Παιδαγωγική. Παιδεία δεν είναι μόνο η εκπαίδευση».

·         Σύντομη παρουσίαση του Παγκόσμιου Εκπαιδευτικού Οργανισμού LaSalle και του ιδρυτή του, Jean-Baptiste de LaSalle.

·         Παρουσίαση των τριών πυλώνων πάνω στους οποίους στηρίζεται το Εκπαιδευτικό/Παιδαγωγικό Σχέδιο που ισχύει στα λασαλιανά σχολεία.

·         Ενδιαφέρον για τον κάθε μαθητή ξεχωριστά ή “Εκπαιδεύω σημαίνει αγαπώ”.

·         Συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, επειδή η εκπαίδευση είναι έργο κατεξοχήν συλλογικό ή “Εκπαιδεύω σημαίνει συνεργάζομαι, επιμορφώνομαι και εξελίσσομαι”.

·         Καλλιέργεια των χριστιανικών και ανθρωπιστικών αξιών στον χώρο του σχολείου ή “Εκπαιδεύω σημαίνει με απασχολεί η όλη προσωπικότητα του μαθητή”.

 

Εργαστήριο 2: «Παιδαγωγική Φρενέ/Θεσμική Παιδαγωγική».

·         Η παιδαγωγική Φρενέ όπως εφαρμόστηκε από το Σελεστέν Φρενέ και στο μετασχηματισμό της ως Θεσμική Παιδαγωγική από τον Φερνάν Ουρύ, έχει στόχο τη χειραφέτηση του παιδιού μέσα στη συνεργατική τάξη, που καθιστά εφικτή μία φυσική μέθοδο μάθησης. Είναι μία πρόταση για ένα δημοκρατικό σχολείο ανοιχτό στη ζωή, όπου γίνεται χώρος για όλους, καθένας αναγνωρίζεται, ακούγεται και γίνεται σεβαστός από όλους.

 

Εργαστήριο 3:  «Μοντεσσοριανή αγωγή στην ελληνική πραγματικότητα: θεωρητική κάλυψη και πρακτική προσέγγιση από τα 2,5 έως τα 12 έτη».

·         Θα επιχειρηθεί μια αδρή παρουσίαση του συστήματος και των αρχών που διέπουν τη μοντεσσοριανή αγωγή στην Ελλάδα, όπως διαμορφώθηκε από την παιδαγωγό Μαρία Γουδέλη. Σύντομη βιογραφική αναφορά στη Μαρία Μοντεσσόρι και Μαρία Εδελστάιν Γουδέλη. Παρουσίαση μίας τυπικής ημέρας ενός μαθητή στη Μοντεσσοριανή Σχολή Αθηνών “Μαρία Γουδέλη” (20’). Παρουσίαση τριών μοντεσσοριανών διδασκαλιών κυκλικά σε 3 ομάδες εκ- παιδευτικών, με έμπρακτη συμμετοχή τους. Οι 3 παρουσιάσεις-διδασκαλίες είναι επιλεγμένες από τον τομέα της Γλώσσας, της Ιστορίας και των Μαθηματικών. Περιλαμβάνουν χρήση μοντεσσοριανού υλικού και μεθοδολογίας. Θα παρουσιαστεί η εξέλιξη της χρήσης αυτών των υλικών από το Νηπιαγωγείο ως το Δημοτικό και η πιθανή προέκταση στις επόμενες βαθμίδες. (25’ κάθε ομάδα).

 

 

Εργαστήριο 4. Σχολή Χιλλ: «Προσεγγίζοντας την έννοια του χρόνου στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό σχολείο».

·         Η Σχολή Χιλλ θα παρουσιάσει εκπαιδευτικά εργαλεία και πρακτικές σχετικά με την προσέγγιση της έννοιας του χρόνου από το Νηπιαγωγείο μέχρι και την Στ΄ Δημοτικού. Η εισήγηση αυτή θα επιχειρήσει να αγγίξει τόσο τις πρακτικές που αφορούν στο πέρασμα του χρόνου όσο κι εκείνες που εμβαθύνουν σε επιλεγμένες χρονικές συγκυρίες.

 

 

Εργαστήριο 5. Χαρισμάθεια: «Διαφοροποιημένη εκπαίδευση σε τάξεις πολλαπλών ταχυτήτων… (…όπως αυτές του ελληνικού σχολείου)».

·         Μπορεί ένας κηπουρός να φροντίζει όλα τα λουλούδια με τον ίδιοτρόπο; Μπορεί να ανθίσει ένα τροπικό φυτό σε μεσογειακό κλίμα; Αντίστοιχα με τα φυτά, όλα τα παιδιά είναι διαφορετικά και έτσι η διαφοροποιημένη εκπαίδευση είναι απαραίτητη. Μπορούμε να παρέχουμε εξατομικευμένο επίπεδο εκπαίδευσης σε κάθε παιδί, χωρίς να του στερούμε τα πλεονεκτήματα της συλλογικής διαπαιδαγώγησης. Η ομάδα της «Χαρισμάθεια»  θα παρουσιάσει ένα πλάνο μαθήματος σχεδιασμένο έτσι ώστε όλα τα παιδιά να μπορέσουν να αναπτύξουν πλήρως το δυναμικό τους.

 

 

11:00 – 11:30 Διάλειμμα

 

11:30 – 13:00 Συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με θέμα: «Η εκπαίδευση ως φορέας διαμόρφωσης της κοινωνίας του μέλλοντος».

Συμμετέχοντες:

·         Ισμήνη Κριάρη, Πρύτανης Παντείου Πανεπιστημίου

·         Μαρία Ζωή Φουντοπούλου, Πρόεδρος Τμήματος ΦΠΨ ΕΚΠΑ

·         Γεώργιος Ι. Σπανός, Ομότιμος Καθηγητής Παιδαγωγικής ΕΚΠΑ

·         Λουκάς Τσούκαλης, Πρόεδρος ΕΛΙΑΜΕΠ, Επισκέπτης Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Παρισιού (SciencesPo) και στο Κολλέγιο της Ευρώπης, Μπρυζ

 

13:00 – 13:30 Μουσικό δρώμενο: Να μετρώ τα βήματά σου... αγγέλων φτερά!

 

13:30 Λήξη εργασιών Παιδαγωγικού Συμποσίου

 

 

Η είσοδος είναι ελεύθερη.   Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.

Για την καλύτερη οργάνωση και εύρυθμη λειτουργία των εργαστηρίων, σε καθένα από αυτά δίδεται η δυνατότητα συμμετοχής σε περιορισμένο αριθμό έως 70 ατόμων. Για τον λόγο αυτό, πρέπει να εγγραφείτε στο εργαστήριο της επιλογής σας, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που βρίσκεται στην ιστοσελίδα μας.Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.